„Keresem minden gyermek titkát, és kérdezem: hogyan segíthetnék abban, hogy ÖNMAGA lehessen.” (Janese Korczak)
Pedagógiai hitvallásunk
A legfontosabb számunkra, hogy a gyerekek biztonságot adó, vidám óvodai környezetben nevelődjenek. Az egészségük megőrzése is kiemelt feladatunk. Biztosítjuk a gyerekek számára, hogy ki tudják elégíteni mozgásvágyukat, lehetőleg minél több időt töltve a szabad levegőn. Elengedhetetlen az is, hogy környezettudatosságra neveljük a gyerekeket, és felhívjuk a figyelmüket a fenntarthatóságra. Az óvodáskorú gyermek elsődleges és természetes tevékenysége a játék, mindent megteszünk azért, hogy szabadon megélhessék ebbéli vágyaikat. A konstruáló játékok során kreatív ötleteiket felhasználva, építhessenek, alkothassanak. A szerepjátékokban kijátszhassák a bennük dúló feszültségeiket, gyakorolhassák az érzelmeik kifejezését. Fejlődjön a kognitív képességük a változatos tevékenység kezdeményezések, illetve a szabályjátékok által. A kisebbek megélhessék a funkcióörömöt. Feladatunk, hogy elég időt biztosítsunk a szabad játékra a napirendünkben. A gyerekek óvodai életrendjét (pihenőidő, - szabadidő, - és testmozgás beépítésével) életkoruknak és fejlettségi szintjüknek megfelelően alakítottuk ki. Ezen felül megfelelő mennyiségű és minőségű, változatos tevékenységet kínálunk fel a gyerekek számára, hogy a különböző nevelési területek célkitűzései megvalósulhassanak. A kezdeményezéseinkben komplexen megjelenik a vers, a mese, az ének, a környezeti-, matematikai tartalom és vizuális nevelés. A tevékenységek során olyan képességeket, készségeket kívánunk fejleszteni és olyan hasznosítható tudást szeretnénk átadni, amelyek hozzásegítik a gyerekeket a későbbi sikeres életükhöz. A tevékenységszervezésünk során elengedhetetlen a differenciálás. A gyermekek képességeihez illesztjük a fejlesztések tartalmát., a tehetséggondozást és az esélyegyenlőséget is figyelembe véve. Szükségesnek tartjuk az egyéni bánásmódot. Minden gyermek igényli és meg is kell, hogy kapja azt a törődést, ami csak neki szól, őt ösztönzi, - motiválja. A szeretetteljes légkör kialakításával alakítjuk a gyermekek én-tudatát, a közösséghez való pozitív viszonyát és az erkölcsi nevelés révén alakul az értékrendjük is.
Fontosnak tarjuk, hogy meg tudják fogalmazni és merjék kimutatni az érzelmeiket, ismerjék fel és tartsák tiszteletben a társaik érzéseit is. Mindez érzelmi biztonságot nyújt számukra segíti őket majd a későbbiekben, az akadályok leküzdésében a nehézségeik feldolgozásban. Célunk, hogy a gyermekek megismerjék a szülőföldjük-, a helyi hagyományaik és a néphagyományaik, szokásait, valamint a családi és tárgyi kultúra értékeit. Az ünnepek, hagyományok előkészületeire helyezzük a hangsúlyt. Ez a folyamat segíti a gyerekek érzelmi ráhangolódását. A mindennapok ünneppé varázslása és a közös élmények átélése elmélyítik az összetartozás érzését.
A mai gyerekek számára, az aktív, kísérletező, tapasztalatokat szerző óvodás évek és a szeretetteljes légkör az, amire további életüket alapozhatják, és ehhez minden feltételt és segítséget biztosítunk!
Porkoláb Anita
tagintézmény-igazgató
és
az Óvoda dolgozói
Pedagógiai hitvallásunk
A legfontosabb számunkra, hogy a gyerekek biztonságot adó, vidám óvodai környezetben nevelődjenek. Az egészségük megőrzése is kiemelt feladatunk. Biztosítjuk a gyerekek számára, hogy ki tudják elégíteni mozgásvágyukat, lehetőleg minél több időt töltve a szabad levegőn. Elengedhetetlen az is, hogy környezettudatosságra neveljük a gyerekeket, és felhívjuk a figyelmüket a fenntarthatóságra. Az óvodáskorú gyermek elsődleges és természetes tevékenysége a játék, mindent megteszünk azért, hogy szabadon megélhessék ebbéli vágyaikat. A konstruáló játékok során kreatív ötleteiket felhasználva, építhessenek, alkothassanak. A szerepjátékokban kijátszhassák a bennük dúló feszültségeiket, gyakorolhassák az érzelmeik kifejezését. Fejlődjön a kognitív képességük a változatos tevékenység kezdeményezések, illetve a szabályjátékok által. A kisebbek megélhessék a funkcióörömöt. Feladatunk, hogy elég időt biztosítsunk a szabad játékra a napirendünkben. A gyerekek óvodai életrendjét (pihenőidő, - szabadidő, - és testmozgás beépítésével) életkoruknak és fejlettségi szintjüknek megfelelően alakítottuk ki. Ezen felül megfelelő mennyiségű és minőségű, változatos tevékenységet kínálunk fel a gyerekek számára, hogy a különböző nevelési területek célkitűzései megvalósulhassanak. A kezdeményezéseinkben komplexen megjelenik a vers, a mese, az ének, a környezeti-, matematikai tartalom és vizuális nevelés. A tevékenységek során olyan képességeket, készségeket kívánunk fejleszteni és olyan hasznosítható tudást szeretnénk átadni, amelyek hozzásegítik a gyerekeket a későbbi sikeres életükhöz. A tevékenységszervezésünk során elengedhetetlen a differenciálás. A gyermekek képességeihez illesztjük a fejlesztések tartalmát., a tehetséggondozást és az esélyegyenlőséget is figyelembe véve. Szükségesnek tartjuk az egyéni bánásmódot. Minden gyermek igényli és meg is kell, hogy kapja azt a törődést, ami csak neki szól, őt ösztönzi, - motiválja. A szeretetteljes légkör kialakításával alakítjuk a gyermekek én-tudatát, a közösséghez való pozitív viszonyát és az erkölcsi nevelés révén alakul az értékrendjük is.
Fontosnak tarjuk, hogy meg tudják fogalmazni és merjék kimutatni az érzelmeiket, ismerjék fel és tartsák tiszteletben a társaik érzéseit is. Mindez érzelmi biztonságot nyújt számukra segíti őket majd a későbbiekben, az akadályok leküzdésében a nehézségeik feldolgozásban. Célunk, hogy a gyermekek megismerjék a szülőföldjük-, a helyi hagyományaik és a néphagyományaik, szokásait, valamint a családi és tárgyi kultúra értékeit. Az ünnepek, hagyományok előkészületeire helyezzük a hangsúlyt. Ez a folyamat segíti a gyerekek érzelmi ráhangolódását. A mindennapok ünneppé varázslása és a közös élmények átélése elmélyítik az összetartozás érzését.
A mai gyerekek számára, az aktív, kísérletező, tapasztalatokat szerző óvodás évek és a szeretetteljes légkör az, amire további életüket alapozhatják, és ehhez minden feltételt és segítséget biztosítunk!
Porkoláb Anita
tagintézmény-igazgató
és
az Óvoda dolgozói
Személyi feltételeink
5 csoportban 10 óvodapedagógus van, akik mind hivatásukat magas szinten űző kollégák. Két 8 órában dolgozó szakmailag felkészült pedagógiai asszisztens segíti jelen pillanatban az intézményben folyó pedagógiai munkát. Ezen kívül minden csoportban van, egy lelkes, munkájára igényes dajkánk. Óvodánk valamennyi dolgozója összehangoltan, együttműködően dolgozik egymással, a gyermekek érdekeit szem előtt tartva. Mindenkinek belső igénye a szakmai megújulás.Tárgyi feltételeink
Óvodánk tágas, árnyékos udvarán, különböző mozgásfejlesztő játékok állnak a gyerekek rendelkezésére. Csoportszobáink berendezésében a természetes anyagok felhasználására törekedtünk. 2020-ban pályázati úton esztétikus bútorokat kaptunk. A csoportszobák hangulata a pedagógusok ízlésvilágát tükrözi. Minden játéktevékenységhez színvonalas, jó minőségű, fejlesztő eszközöket biztosítunk. Használjuk a digitális pedagógia eszközeit a tevékenységeink színesítésére. Nagy alapterületű, jól felszerelt tornateremmel rendelkezünk. Ahol a csoportjaink változatos, izgalmas mozgásos játékokat és fejlesztéseket tudnak végezni, de lehetőségünk van délután befogadni a különböző önköltséges mozgásfejlesztő foglalkozásokat is.Kapcsolat a szülőkkel
Óvoda – család kapcsolatrendszereA családdal való első „találkozásunk” egy ismerkedő délután a szülőkkel, amit a csoportok tarthatnak akár az intézményen kívül is. Óvodánk a szülők részére nyitott, így bármikor lehetőségük van arra, hogy napközben is megkeressenek bennünket. Időpont egyeztetése után egy évben legalább kétszer, de igény szerint akár többször is fogadóórát kérhetnek tőlünk, ahol megbeszélhetjük a gyermekkel kapcsolatos fontos kérdéseket.
Szülői értekezletet évente 3 alkalommal tartunk, ahol mindig az elkövetkezendő időszak eseményeit, aktualitásait beszéljük meg, valamint meghívott vendégeink tartanak előadást a szülőket/gyermekeket érintő hasznos témákról.
Tavasszal nyílt napokat tartunk, ahol a szülők a csoportokban láthatják gyermekeiket, betekinthetnek a mindennapjainkba.
Közös programokat szervezünk, ahol gyermekek – szülők - óvodapedagógusok együtt tevékenykedhetnek, szorosabbá téve a kapcsolatukat (játszóházak, gyermeknap, kirándulások). Meghívásra szívesen megyünk a csoportokkal látogatóba egy-egy kisgyermek otthonába.
Szülői igényekre alapozott szolgáltatások (térítés ellenében)
Ugrimanók:Vezetője: Sebestyén Gábor
Szivacskézilabda:
Vezetője: Bálványkövi Attila
Meseterápia:
Vezetője: Hammerné Enyingi Márta
Néptánc:
Vezetője: Tarjányi Sándor
Kölyöktorna:
Vezetője: Karacsi Gábor, Pusztai Krisztina
A következő közművelődési intézményeket látogatjuk óvodásainkkal
Balaton SzínházBalaton Múzeum
Georgikon Majormúzeum
Fejér György Városi Gyermekkönyvtár
Festetics Állatpark
Festetics Kastély
Szívesen teszünk élményszerző kirándulásokat a környékbeli településekre.
Programjaink
GesztenyegyűjtésAutómentes Világnap
A Zene Világnapja
Állatok Világnapja
Fényképezés
Márton Nap
Meghívott társulatok révén helyben, az óvodában láthatnak a gyerekek bábelőadást
Mikulás
Lucázás - kántálás
Adventi alkotóműhely a szülőkkel
Adventi gyertyagyújtás, sütizés
Farsangi mulatság
Tavaszvárás- zöldág járás – kiszebáb
Nemzeti ünnep
Víz Világnapja
Föld Napja
Nyuszi várás
„Bekukucskáló” A leendő kiscsoportosaink számára
Anyák Napja
Madarak és Fák Napja
Nagycsoportosok ballagása
Gyereknap
Év végi kirándulások, akár a szülőkkel együtt